2016. január 27., szerda

Túrára fel! Irány Hongkong!

Igen, Hongkongról az embernek leginkább a felhőkarcolók jutnak eszébe, pedig a város pont azért különleges, mert alig egy karnyújtásnyira van tőle a természet. És, hogy ez mennyire így van, három Hongkonghoz közeli túraútvonalat mutatok most be. Válogatás a kedvenceimből! Hongkongban mindig lehet túrázni, hiszen a tartomány 40%-a természetvédelmi park. Az üzleti központtól már alig fél óra buszozással az óceánparton strandolhatunk, fél óra kompozással, vagy egy óra buszozással pedig már a végtelen erdőben találhatjuk magunkat. Az időjárás túrázásra mindig alkalmas, nyáron ajánlott azonban fürdéssel egybekötni az útvonalat. Mi már rengeteg szép helyen jártunk, hegyekben-völgyekben, vízesésnél fürödtünk, kis tavakban úszkáltunk, illetve majmokkal sétáltunk. Ez utóbbival kapcsolatban jöjjön is az első túrázási helyszínem! Majom-hegy Az interneten kutakodva olvastam, hogy Hongkongban 2100 darab makákó garázdálkodik szabadon, ebből pedig körülbelül 1800 példány a Kowloon-félszigeten található Shan természetvédelmi parkban él. A kedvenc állatom a majom, így másnap reggel útra keltünk a Majom-hegyre, ahol egy könnyed, 6 kilométeres túraútvonal várt minket. A 20 perces minibuszos utazás után, leszálláskor legalább 20 majmot láttam a megálló közelében, mintha csak ránk vártak volna :) Természetesen minket vártak, ugyanis sok ember eteti őket. A táblák viszont folyamatosan figyelmeztetnek, hogy ne etessük az állatokat, amit én nehéz szívvel, de tiszteletben tartottam. Ennek a tiltásnak az a magyarázata, hogy állítólag azok a majmok, akik a turisták táplálékaihoz szoknak, sokkal nehezebben, vagy akár egyáltalán nem tudnak majd élelemet keresni az erdőben. Fura... Méretüket tekintve a makákók elég nagy termetűek élőben is, a nőstényeken meg csak úgy csüngnek a kis majmok. Hozzájuk érni tilos, mint ahogyan nem ajánlott enni sem előttük, mert nagyon szemtelenek, és állítólag gyorsan ráugranak az emberekre, ha meg szeretnének kaparintani valamit tőlük. A parkban több tábla is figyelmeztet az odaillő viselkedésre. Nem vicc! A simogatási és evési tilalmon kívül, kerülni kell a hosszabb szemkontaktust is, mert azt támadásnak veszik. Nincs kerítés vagy rács, senki nem vigyáz a majmokra, tényleg a szabad élőhelyükön látogathattuk meg őket. Kíváncsian méregettek minket, talán egyedül néha kicsit féltem volna... Mivel esős időben mentünk, összesen két turistával találkoztunk, ami Hongkongban csoda számra megy. :) Az erdőbe beérve végül könnyen megtaláltuk a kijelölt túraútvonalat. Az esős idő miatt a majmok is rejtőzködtek, de azért a 6 kilométeres séta közben háromszor is láttam fáról fára ugrándozó, egymással játszó majmokat. Továbbra is meglepő számomra az a nem köztudott tény, hogy Hongkongban, a világ egyik üzleti központjában, egy 8 milliós metropoliszban majmok élnek szabadon, csupán 20 percre a belvárostól. Vízesés medence Nyáron Hongkongban gyakran elviselhetetlen a hőség, és akár 95 fokos is lehet a páratartalom. Ilyen időben persze, hogy legszívesebben egész nap vízben lenne az ember... A várostól fél órás hajóútra található Discovery Bay, a Lantau-sziget különleges öble. Itt már autók helyett golfkocsit és biciklit használnak az emberek. Sok francia lakik itt a szigeten, ahol valóban úgy érezhetjük magunkat, mint egy soha véget nem érő nyaraláson. Nyugodtan sétálhatunk az úton, nincsenek lámpák, nem dudálnak a taxisok, és végre friss a levegő! A városi strandok nagy részét már kipróbáltuk, több tengerparti strandot is meglátogattunk, így most, életemben először, vízeséshez mentünk fürdeni. Félórányira a kikötőtől, emelkedőn vezetett az utunk "Rock Pool" fele, és egy idő után már azt hittük, eltévedtünk, hiszen nem volt sehol egy turista jel, vagy tábla, ami a medencét jelölné. Aztán egyszer csak meghallottuk a vízcsobogást... Gyönyörű látvány volt amint a kavicsok közt csorgó tiszta víz elterült előttünk. Szerencsére hoztunk magunkkal enni- és innivalót, így több órát is az öbölben töltöttünk. Az elején csak ketten, majd nemsokára, vasárnap lévén, felbukkantak a Fülöp-szigeteki házvezetőnők is, akik ezen a napon szintén szabadságukat élvezik. A víz kellemesen hűs volt, közepén több, mint 2 méter mély, és annyira tiszta, hogy teljesen lelátni az aljára. Mint utólag kiderítettem, Hongkongban sok vízesés medence van, akadnak ennél sokkal nagyobbak is, úgyhogy van még bőven felfedezni való. :) Tai Tam Víztározó Hongkong sziget üzleti kerületétől félórányi buszozással nem csak tengerpart tárul elénk, hanem egy hatalmas víztározó is. A Tai Tam 4 külön víztározójával 1872 óta működik, évente 6,2 millió köbméter vízkapacitással. A környéket minden oldalról dombok ölelik, 2009-től pedig az itt elterülő nemzeti park is megnyitotta kapuit a látogatók előtt. Tai Tam mind a mai napig Hongkong legnagyobb édesvízi vízkészlete, és kirándulóhelynek is fantasztikus. A 18 fokos"hidegre" hűtött buszról leszállva el is kezdtük túránkat, melynek eleje több száz fokos lépcsővel indult, melynek"megmászása" a kinti hőségben és a tűző napon nehezen indult. A folytonosan dombon fel, dombon le útvonal megtétele több órába telt, de a látványért itt is megérte! Itt jöttünk rá a többiekkel nagy egyetértésben, hogy a legjobb étel vagy ital, amit hozni lehet, az az indulás előtt lehűtött szőlő. Isteni volt! A dombtetőre felérve, egy újabb fantasztikus kilátás nyílt, a víztározók színe pedig nem a szokásos kék, hanem mesébe illő türkiz színű. Nagyon jól éreztük magunkat, jó volt a társaság is, de egyet megfogadtuk: többé nem indulunk 11-kor, tűző napsütésben túrázni!